Powered By Blogger

Monday, December 12, 2011

Another wet day!


Malam ini hujan lagi, 
Sejuk lagi seperti malam-malam sebelum. Taiping memang begitu. Tapi hujan ini semakin manjadi-jadi tatkala tahun baru bakal menjelma.

Malam ini hujan lagi, 
Di saat tahun baru bakal menjelang tiba dan aku bakal mengakhiri hujung tahun ini tanpa yang tercinta. Aku terima, mungkin suratan takdir. Ini kuasa 'Yang Atas'. 
Jangan di cabar.

Malam ini hujan lagi,
Aku terima berita bahawa bekas kekasih aku akan bertunang. Ini sesuatu yang tidak mengejutkan. Bahkan, sudah ku jangka dari awal. Tidak mengapa. 
Semoga berbahagia.

Malam ini hujan lagi, 
Aku sedar di saat aku bahagia tanpa ada apa-apa 'protokol' yang aku sifatkan sebagai demokrasi tulen ini, jauh di lubuk hati, aku tetap rasakan aku perlukan seseorang sebagai tempat untuk aku luahkan perasaan ini yang sudah lama dibiarkan tak dibelai.


Sesungguhnya, di saat aku menaip nukilan hati ini,
Malam masih hujan!



No comments:

Post a Comment